Pernahkah kau bermimpi seketika berada ditempat ku membayangkan pahit manis berlaku bersulamkan syahdu....

Assalamualaikum wbt..
Nak menaip entri kali ni rasa kaku pula.. Sebak dijiwa terus melanda bak badai yang menggila.
Ratapan di kertas bisu ini ku titipkan..
Titisan air mata ku sapu bagi melancarkan jari jemari ku yang mulus dan tulus ini terus menari-menari mencari bait-bait huruf yang merungkaikan segala kepayahan melanda jiwa.

10 tahun mendirikan rumah tangga bersama suami yang tercinta. Namun, ujian Allah swt menimpa. Mereka tidak dikurniakan cahaya mata. Semasa membina mahligai bahagia, si isteri  berumur 18 tahun manakala si suami berusia 28 tahun. 10 tahun perbezaan umur mereka..

Isterinya bukan tidak pernah mengandung. Dirinya sihat. Tiada sebarang masalah. Mungkin rahimnya yang tidak begitu kuat. Dah 9 kali mengalami keguguran.. Sungguh hebat dugaan yang mereka hadapi..

Bukan mereka tidak berikhtiar untuk mendapatkan zuriat yang di idami oleh sekalian hambaNya. Dah bermacam cara, pelbagai kaedah telah di cuba baik disebelah mentua mahupun ibu abahnya sendiri..

2 tahun lepas, mereka mengambil keputusan untuk berjumpa dengan doktor pakar sakit puan. Setelah dibuat pemeriksaan & kajian telah dijalankan, mereka dipanggil oleh beberapa orang doktor pakar..

"PUAN SITI..DAH BERSEDIA UNTUK MATI??"

Beretika sungguh soalan doktor tu..!!!
Mati itu ditangan dia kah agaknya....
si isteri yang tidak mengerti terkejut dengan pertanyaan yang sedemikian rupa..

Doktor pakar lain menghampiri si isteri..

"Puan... ermmm.. Atas pemeriksaan dan analisis yang telah dilakukan ke atas puan...ermmmm... Sabar ya puan.. Anggaplah ini ujian Allah.. Puan menghidapi BARAH RAHIM..."

Puan siti tersenyum.. 

"Alhamdulillah ya Allah.. Engkau telah memilih ku untuk merasai nikmat sakit ini.."

Allah swt telah memilihnya antara salah seorang yang menerima ujian dari yang Maha Esa. Riak wajah yang suram dan suasana yang sedih menyelubungi bilik doktor. Suami puan siti hanya mampu tertunduk menahan sebak di dada.. Si Suami tidak mahu kehilangan isterinya yang dicintai.. 

Siang malam si suami bekerja semata-mata memenuhi kehendak dan permintaan isteri. Segala apa yang diminta, pasti akan ditunaikan..

Sedih melihat si isteri apabila anak-anak saudara datang berkunjung ke rumah.. Memamg suami isteri ini sentiasa melayan segala kerenah anak-anak saudaranya. Pantang ada anak kecil mesti si isteri terus mengambil dari pelukan si ibu.. 

Beberapa bulan yang lepas, si isteri telah mengambil upah menjaga seorang bayi yang sungguh comel..namanya Muhaimin.. sekarang dah masuk 6 bulan.. Sungguh! Dijaganya bagaikan anak sendiri..

Semoga suami isteri ni tabah menghadapi ujian daripada Allah swt..



::..Nota tangan..::

Semoga kak Yan & abg Awie tabah serta cekal dalam mengharungi ujian-ujian dari Nya..
Doa kami sekeluarga ummi & abi serta abah & ma sentiasa mengiringi kalian berdua...

Biarlah Rahsia...

by

0 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...