Lelaki A : aku adalah seorang yang kejam!
Lelaki B : aku lebih kejam daripada kamu!
Lelaki C : aku yang paling kejam d antara kita bertiga!

Ketika itu , seorang lelaki tua melintas d hadapan ketiga2 manusia ini . Lantas lelaki A terus memukul dan menyamun harta daripada orang tua tersebut.

Lelaki A : tengok kan ,aku da kata aku kejam. Aku telah merampas harta serta membelasah orang yang lemah itu

Lelaki B : itukah kau katakan kejam? Eleh ,mat rempit pun boleh boleh buat mcm tu. Mari aku tunjukkan bagaimana itu kejam. Lelaki B terus mengurung dan menyeksa lelaki tua itu dan akhirnya memotong lelaki tua itu kepada 18 bahagian.
Lelaki B : kan aku da kata aku lebih kejam daripada kamu!

Lelaki C : hahaha! Itu masih tidak kejam! Terbuktila aku yang paling kejam.

Dengan kata kata itu lelaki C lantas mengeluarkan sepotong rokok lalu merokok . Dengan penuh kemusykilan lelaki A bertanya,

" Aku telah menyamun dari dari lelaki tua itu dan boleh d anggap kejam. Tapi lelaki B telah membelah lelaki tua kepada 18 bahagian membuktikan nya lebih kejam daripada aku. Engkau hanya duduk dan menghisap rokok, adakah itu kejam??"

"hahaha! Sesungguhnya lelaki tua itu adalah saudara rapatku!".

Apakah pengajaran dari cerita ini?

Lelaki tua = rakyat Palestine

lelaki A = golongan munafik d palestine sendiri . Dimana mereka menyalahgunakan hak rakyat palestine untuk kepentingan sendiri.

Lelaki B = adalah kekejaman rejim zionis

lelaki C = umat islam itu sendiri yang tidak endah dan peka akan kesakitan saudari mereka sendiri.



:nota kaki:
anda??golongan manakah??
renungkan lah....T__T

by~setanggi_shanur aina~

5 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Anonymous said...

Allah maha agong -muga kita tidak menjadi kejam terhadap insan yang tertindas -ya Allah ampunkan lah segala salah silap ku

Rj

~sEtAnGGi SyurGA~ aka NurHidayah Ali said...

insyaAllah...mudah-mudahan..smg saudara kita sentiasa berada dibawah lindungan rahmatNya..amin..

AL-QASSAM said...

ana yang ketiga. tapi sesungguhnya aku bercita2 untuk mengejar janji nabi kebangkitan akan belaku dari arah Timur. palestine salah satu negara arah timur. aku mahu berada disana..takbir!!

~sEtAnGGi SyurGA~ aka NurHidayah Ali said...

Allahu Akhbar!!!...
bdoalah wahai saudara...

irzat adam said...

ske cter nie..sye mmpu doa je lh tuk tlong saudara kte d sner..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...