Saat terdetik di hati ini,
Seumur hidupku apakah ada redha-Mu?
Atau aku hamba yang durhaka.
Ya Allah, Terimalah HIJRAH ini.
Selamatkanlah diriku.
Moga ku bukan hamba yang rugi.

-------------------------------

Alhamdulillah.. Mungkin ini rezeki bulan Ramadhan. Ana 'dinobatkan' sebagai pemenang utama dalam pertandingan Konspirasi Blogger Kreatif 2012. Niat hanya ingin sebarkan sedikit kemanisan dakwah yang dirasai dalam diri untuk para sahabat dan sahabiah. Sememangnya tak tau pun hadiahnya sebegitu besar jumlahnya. Masa sertai satu bulan yang lepas ana hanya copy & paste sahaja dari entri ana yang lama.
Syukran kepada pemilik blog yang sudi memilih cerpen nukilan hati ana itu sebagai pemenang (Senyum meleret ja ni).

Boleh review cerpen DISINI.

"Kawan i cakap, kalau nak jadi penulis yang berwibawa, mestilah banyak baca buku karangan orang-orang yang sangat berwibawa tau, sampai sendiri pon duduk sekali dalam rak buku ni.."

...nota singgah sahur...

Duhai hati, siapalah yang akan mengerti.
Sejak perginya dia, kekosongan menyelubungi diri.
Sejak perginya dia, hatiku rebah tersungkur.
Namun aku lupa DIA sentiasa ada.
Bila ku rebah, bila ku jatuh, bila ku tersungkur, DIA bangkitkan aku bangun dengan megah.

by

7 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

taqiee din said...

Alfu Mabruk Taqiee ucap kan..:)

Acik Ain said...

tahniah kakaq . nnti jgnn lupe pos spruh kat ain taw . hehe .

~Setanggi Syurga~ said...

taqiee din~syukran akhi..

~Setanggi Syurga~ said...

Acik Ain~syukran jazilan ya ukhti.. ^_^ hehe

AINI CHE DIN said...

tahniah...semoga akan terus menyampaikan ilmu yg bermanfaat untuk kita semua..inshaALLAH

~Setanggi Syurga~ said...

Aini Che Din~syukran ukhti Aini yang dikasihi Allah..moga Allah redha atas perkongsian itu..insyaAllah.

نور عافية said...

Salam ziarah...
mabruk alaik~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...