Antara ayat-ayat yang kerap mereka ucapkan seandainya berbicara tentang cinta adalah:
'ala..aku couple dengan dia sebab nak tolong dia berubah..'
'saya cintakan awak kerana Allah..'
'Kita couple tapi bukan buat maksiat pun..'
Firman Allah S.W.T:
"Dan janganlah kalian mendekati zina; Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. dan suatu jalan yang buruk." (Al-Israa': 32)

Sudah menjadi kebiasaan mereka apabila mereka yang dilamun cinta ini menjadikan agama sebagai landasan bagi menghalalkan percintaan sebelum perkahwinan yang sudah terang-terangan haram dalam Islam..
Allah menurunkan ayat ini kerana iman manusia ada turun naik nya, mungkin hari ini iman kita setebal tembok batu tapi mungkin keesokannya iman kita menjadi lebih nipis daripada kulit bawang. Bagaimana kita bisa menjamin kekuatan iman kita sedangkan kita mendekati zina?


...nota hias...

Agak-agak Allah redha dak hubungan begitu?
Tepuk dada tanya iman..

by

11 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

LELAKI INI said...

nasib baek xdewk kapel!
alhmdulilah

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali said...

LELAKI INI~ Alhamdulillah..moga Allah sentiasa melindungi kita daripada perkara2 yang menyimpang dari landasan agama...insyaAllah..syukran sudi singgah & komen..

Eza Boom Boom :) said...

Moga Eza terlindung dari maksiat berbentuk zina.

Ayuni Yusop said...

Kadang-kadang pelik sebab apa dorang buat perkara yang haram sedangkan dorang tahu yang perbuatan itu memang berdosa.

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali said...

Eza~insyaAllah..mohonlah pada Allah..

Sesungguh setiap perkara yang dilakukan dimulai dengan benda2 yang tak elok, mana mungkin Allah nak meredhai & merahmati nya..jadi solusinya jauhilah ber'couple'.. Zina bermula dari hati yang akan mempergerakkan anggota..

sama-sama kita bermujahadah...

Natasha said...

Diriwayatkan daripoada Abu Malik Asy'ari r. 'anhu bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda : "Akan lahir daripada kalangan umatku orang-orang yang menganggap perzinaan, sutera, alat-alat muzik, nyanyian dan tarian itu sebagai halal. Sebahagian manusia akan pergi kepada orang-orang begini untuk meminta-minta. Orang-orang ini akan menjanjikan sesuatu dan menyuruh si peminta tersebut datang keesokan harinya. Maka, kemudiannya Allah Ta'ala akan mengangkat sebuah gunung dan menghempap sebahagian daripada mereka dan yang lainnya akan dirobah keadaan mereka menjadi kera dan babi sehingga ke Hari Kiamat."

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali said...

Ayuni~ Lumrah manusia menyukai perkara yang dilarang.. cthnya "JANGAN BISING", tapi kita still pot pet pot pet terutama dalam kelas or dalam library (termasuk saya..

Sama-sama perbetulkan niat.. Ramadhan dah hampir tiba. moga rahmat Allah datang mencurah2..insyaAllah...

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali said...

natasha~nauzubillahi min zalib...

Perkara2 tu sekarang ni dah nampak kan? rancangan hiburan bagaikan vendawan tubuh selepas hujan..

ya Allah.. ampunilah kami..

Inspector Saahab said...

tertusuk dush dush
luka lama

first time dtg. indah. followed:)

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali said...

^_^..tusukan yang menikam jiwa dr Ilahi..insyaAllahg..
syukran ya akhi...

mye said...

salam ukhwah perkenalan..
insyaAllah smoga ia mjadi btasan buat sume..
smoga Allah mnjauhkn kte dr cinta yg sia2 yg mnghmpiri zina..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...