Sesiapa yang menghendaki kejayaan dan kepuasan dalam kehidupannya, maka dia dapat menemukannya dalam iman dan hidayahNya.. Sebab kedua unsur itulah rahsia dijaganya nikmat dan kebahagiaannya di dunia & akhirat...InsyaAllah...

Assalamualaikum wbt...
Let's raise our hands & greeting
Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...

Kerja tetap seperti biasa bantu ummi dirumah setelah 3 hari bercuti kat bandaraya (org lain bcuti kt pulau)... Mak ai, rasa rindu nak santap ABC speacil lagi la...hehehe..
Masa tengah menikmati ABC & nasi goreng ayam, datang la seorang lelaki yang menjual keropok terengganu...
Ana senyum ja la coz ummi ana sendiri pun jual keropok tu dirumah...
Kekanda ana pun diamkan diri & berkata kesian abg tu.. Susah nak cari rezeki... Waktu tu dah nak masuk waktu senja.. Ana suggest lepas makan p cari abg tu & beli keropok yg dia jual..
Tapi malangnya dah tak jumpa.. menyesal rasanya tak dapat beli..
Tu la kan.. Tak dak rezeki abg tu..

Sebenaqnya cam ana jugak.. Time cuti sem seperti ni ada sahabat2 yang meminta ana belikan keropok Terengganu.. Tapi ana tak la jaja seperti mana abg tadi tu.. Kalo ada yang kirim baru ana belikan.. 

Keropok lekor & serunding ramai yang kirim kan..
keropok 'keping' terengganu ana ambik yg ummi buat ja..hehehe..Buat sendiri murah la sikit..^^

Serunding memang selalu ana belikan... masa nak p uum mmg banyak ana bawa.. Kekanda ana yang mengajar di UUM selalu la ana berikan..hehehe..sodap katanya.. Kat kedah mahai.. kat Terengganu murah ja.. Sehari sebelum bercuti sempat ana menjengah ke pasar payang.. Jumpa ma (extaukeh) & then minta dia letakkan serunding setengah kilo sebagai buah tangan untuk kekanda sekeluarga... 

ni namanya keropok lekor from LOSONG.. ori..!
ni pula keropok keping...
ni serunding daging tempatan..paling best..^^

Berkait dengan tajuk ka entri kali ni?? mesti la...
Rezeki.. Semestinya dari Allah... Tak kira apa jenis rezeki sekali pun.. Semuanya dari yang maha Esa..

Dapat baby, dapat kerja, naik pangkat, pegang jawatan, dapat hadiah & segala2nya termasuklah jodoh..

Sahabat2..kena ingat tau.. Rezeki Allah ada dimana2 sahaja... Cuma kita sebagai hambaNya mestilah berusaha tanpa putus asa...^^
Yang penting jangan cepat mengalah..

..::nota...nota..nota::..

Diam tak semestinya berfikir... Merenung tak semestinya mengkaji.. Bercakap tak semestinya berilmu... dan Bertanya tak semestinya ingin tahu.. Hanya akal dan hati sahaja yang tahu jawapannya..

**Maaf coz terpaksa buat hati mu terguris...

wassalam...

by~shha aina~

2 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Qaseh Syahadah said...

SalAm...bEtUL2..rEZeKI sEMUANYA DATANGNYA DARI ALLAH...sERUNDING TUE CAM SEDAP JEW..hehehe

~sEtAnGGi SyurGA~ aka NurHidayah Ali said...

w'salam..syukran sudi singgah..^^
aah..serunding tu mmg sedap..kalo cicah ngan ketupat & lemang sangat2 best..makan cmtu saja pon best jugak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...