Alhamdulillah wa syukurillah.

Khaifahaluki/ka ya sahabati?
Naam, ana bilkhoir.

Lama tak mencoret disini. Tapi rindu nak berblog usah dikata. Sementara anak tidur ambil kesempatan untuk update. 

Miftahuddin dah masuk 3 bulan. Sekejap je masa berlalu. Rasa seperti sakit bersalin tak hilang lagi. Rindu bukan kepalang masa baby dalam perut duk tendang sana sini. Rindu nak jumpa doc yang rawat ana tiap-tiap bulan. Rindu zauji belikan aiskrem tiap-tiap hari. Rindu pada saat kelahiran yang sentiasa buat ana terfikir beginikah ummi merasakan kesakitannya semasa melahirkan ana. Allahu ya Allah sungguh sakit. Akan tetapi Allah hanya mengizinkan ana merasinya tidak lama. Bertolak dari sekinchan jam 1:30am dan sampai di Klinik Bersalin Annur Shah Alam  jam 3:15am. Jam 3:50am Miftahuddin dah selamat melihat dunia. Sampai mak mentua cakap kat zauji "Mudahnya Nur bersalin". Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah.

Maka sejak dari itu bermulalah tanggungjawab kami sebagai ummi wa abi. Pada saat Miftahuddin nak melihat dunia zauji mengalunkan beberapa surah, dan juga surah as-Sajadah antara surah yang ana ingat zauji baca di telinga ana sampai habis. Pada saat ana merintih kesakitan juga zauji ada cakap "Cinta tahan ya, orang kat Palestin lagi hebat menanggung kesakitan". Allah, benar kata-kata itu. Kesakitan ana dah hilang tapi mereka di sana masih lagi merasainya. 

Perkembangan Miftahuddin sekarang alhamdulillah. Mulut dah pandai 'membebel'. Macam-macam ajak orang bersembang. Dah pandai senyum meleret. Umur 3 bulan dah pandai meniarap walaupun badan agak 'sasa'. Miftahuddin lahir 3.1kg dan sekarang beratnya mencecah 7.7kg. Hobi terbaru miftah suka hisap jari, kadang-kadang sampai lena. Menjadi kesanyangan mak mentua almaklumlah cucu sulung. Balik kampung memang tidur dengan nenek. Nenek balik sekolah pun duduk dengan nenek. Semuanya dengan neneklah. he~ Miftahuddin, nenek Terengganu dah tanya bila nak balik lagi.

Oh ya. Jika ana memakai niqab bila nak keluar jenjalan, Miftahuddin akan tenung mata ana lama-lama. Seakan-akan ana ni bukan umminya. Jadi dalam kereta kena buka niqab sambil cakap padanya "Ni ummi lah, ni ummi Miftah." Pastu baru Miftahudin senyuuummm :). Kelakar pun ada.

Zauji selalu sembang dengan Miftahuddin dalam bahasa arab. Ana pula campur-campur english dan melayu. Kekadang bahasa Terengganu. he~

Miftahuddin sangat baik jika dibawa jenjalan. Baru-baru ni zauji bertugas di Pesta Buku PWTC. Jadi ana dan baby ikutlah. Tapi buku satu pun tak beli. Tengok-tengok je. Buku kat rumah pun dah tak muat almari. Miftahuddin macam biasa, dia diam n mata tengok sana sini tak pun lena dalam dakapan abinya.

Moga keluarga kecil kami ini sentiasa berada dalam rahmat Ilahi.

Kami di PWTC pesta buku. Tahun lepas hanya berdua, tahun ni bertiga pula.
Ayah Teh Miftah ada sekali (berbaju kurta putih)

Ana dengan keluarga zauj dihari kecemerlangan paklang Naim.
Moga berjaya dibumi para mujahiddin ya akhi. 

Ok. Sahabat-sahabat ummi, ini lah saya sekarang. Berketul-ketul badan saya kan? Doakan saya! :)


M.I.F.T.A.H.U.D.D.I.N

click DISINI tahun lepas punya cerita.



3 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Bulan Syurga Firdausi said...

ada rezeki insyaAllah tahun depan pergi lagi :) tomeynye baby tu hihihihi tomey macam ambe ;)

Knor said...

salam nur..

bukan baby jer yg tembam..ummi dan abenya pun sama2 tembam..

tahniah pd adik2 tu..semoga berjaya dunia akhirat..

HALIM MAD LAZIM said...

alhamdulillah....moga2 rahmat Allah SWt sentiasa mengiringi setiap aktiviti.......amiin...

**bila nk jalan utara?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...