crita ni blaku pd 2 oktober ari tuuu...ok jom ambik feel dari crita ni..heheee..=D

semangat yg berkobar2 dlm hati utk ke sinun.....UITM ARAU...c dia udah lama menunggu..haaaiishhh...aduuus....rindu + cinta yg terpadam terpendam....

Pukul 6.30 pagi dah bersiap-sedia niiii..(waaaahh..sgt awal) nak p nyer pukul 8 pagi....CINTA punyer pasal sangguuuuuup...ngeh..ngeh..ngeh... 
ana ni jenis yg xske ditunggu & xske menunggu....=D.....tapi slalu je buat org menunggu..hehheee....*maaf kpd yg berkenaan coz lama menunggu ana bsiap.....pakai jubah + kain + tudung + topeng + stongan + stokin..hehehehe...

continue....
Dapat mesej dr my pernsyarah "sir fadhli"....teettett..teeteett...hp biase jerr la katakan...cam tu la gaya bunyi nyeerr  :'(...huk huk huk..

sir  : kol 7.30 kita gerak ok??
ana: ok sir....rojer & out....hihihi...

penumpang dalam kereta....

kak Husni..sir fadhli..tgn Ijlal + Ijmal (xnmpak)..ana dlm cermin pdg belakang..^_^


MASYALLAH!! sungguh ekspress my pensyarah drive personanya...terhantuk2 kepala kat atap kereta...yang besh nye dpt sahabat baru...wife my pensyarah, kak Husni yg cntik...^_^.... c twins, adik my pensyarah "ijlal & ijmal"..sungguh comel diorang...cam saya..kan2?? ^_^ hehee...b4 smpai ke destinasi sempat kami bartaaruf pjg.......c kembar tu bakal jd cikgu nnt...la ni duk UPSI.... kak Husni plak seorg tenaga pengajar di MRSM...lupe la MRSM mana...

jam menunjukan 8.30 pagi.....waduh...lambatnye smpai...
*padahal 140km/hour meter krete tuuuuuu....lajuu bangat siih...
rindu + cinta makin bergelora da ni......!! hhaaaaiisshhh~~
Akhirnya smpai la....alhamdulillah....^_^

JENG....JENG....JENG.....
bertemu la ana dengan c dia.......
TN HJ ROSDI BAHAROM...^_^ @ pakcik rosdi.....

..our penceramah ok..korang ingt sape?? jgn memandai2 yer..>.<

Tajuk ceramah : Cinta & Pengurusannya Dlm Mendapat Kebahagiaan Yang Sebenar..
beliau ckp "kebahagiaan adalah ketenangan hati, kelapangan dada & kerehatan nurani"..
beliau turut memetik kata2 dari Imam Ibn Qayyin...
  • Sesungguhnya di dalam hati terdapat kekotoran yg tidak akan hilang, melainkan mendapat perintah Allah swt.
  • Dalam hati terdapat kebuasan yang tidak akan lenyap melainkan dengan berjinak dengan Allah swt.
  • Dalam hati terdapat kedukaan yang tidak akan pergi melainkan gembira dengan mengenaliNya, benar dalam melaksanakan perintahNya.
  • Dalam Hati terdapat keresahan yang tidak akan berasa tenang melainkan berkumpul keranaNya, menuju kepadaNya.
  • Dalam hati terdapat api kekecewaan yang tidak akan padam melainkan dengan pasrah dengan perintahNya.
*dalam buku dr Imam Ibn Qayyin terdapat 50 perkara ttg cinta..
Kebahagiaan hanya diperolehi :-
  1.  Kenali Allah swt
  2. Mentaati Allah swt.
  3. Mencintai Allah swt.
Oleh krn kebahagiaan adalah suatu yg dinikmati di hati & tapaknya adalah mahabatullah (mencintai Allah) maka sesiapa yg berhajat kpd kebahagiaan perlulah dirinya melalui proses mengenali Allah swt, mentaatiNya dalam segala perintah & larangan dengan melalui langkah2 utk mencintai Allah swt.                                **CONTINUE.....**

1 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

~sEtAnGGi SyurGA~ aka Nur Hidayah Ali said...

entri ni bsambung nnt....^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...