Assalamualaikum. Salam Ramadhan al-Mubarak.

Dahsyatnya tajuk. :) Sebenarnya nak cerita pasal si ulama' kecil kami. Alhamdulillah, hari ni dah masuk 5 bulan umur Miftahuddin bin Muhammad Syahrul Firdaus.

Sekejap je masa berlalu. Miftah sekarang dah pandai meniarap dengan sendirinya tanpa bantuan kami. Kadang-kadang tidur pun nak meniarap. 

Wajah Miftah lebih kepada abinya. Jarang sangat yang cakap muka ummi. Bila tengok gambar zauji masa kecil memang tak dinafikan, sebiji Miftah. Dengan semangatnya, dengan sepetnya mata, dengan mulutnya. Yang ikut ummi tang lesung pipit yang tenggelam tuh & warna kulit. he~

Miftah sangat murah senyumannya. Tapi hanya dengan ummi abi dan dengan orang dia rasa serasi sahaja. Kalo dia rasa tak serasi memang senyuman susah sangat nak muncul. Geletek la macam mana sekali pun.

Bulan lepas check up Miftah, dapat jugak bersembang dengan doctor yang sambut Miftah masa lahir di Klinik Bersalin Annur. Setengah jam lebih kami berborak. Check up bulan ni InsyaAllah besok. Doctor yang sangat "mak-mak" yakni ermmm..entah nak cakap macam mana. Nak cakap baik, lebih dari baik. Nak cakap ramah, lebih dari ramah. Memang ohsem!! :)

Moga jadi anak soleh wa musleh ya sayang. 


Update pasal anak je. Biarlah...! teruja jadi ummi tau.. stalker, doakan kami ya.. :)

1 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

miLa saim said...

subhanaallah..comel sangat..smoge menjadi anak yang soleh ye miftahuddin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...