Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah..


Lama menyepi teratak maya ini sampai dah tak berapa nak keluar idea yang banyak tersekat lagikan tersumbat. he~ tak dak lah sampai cenggitu jadinya. Idea masih ada cuma perlu dikembangkan isinya. :)

:) catatan bakal ummi yang baru mencecah 20 minggu. Mereka yang berada disekeliling masih tidak tahu yang diri ini telah berbadan dua. Doktor sendiri mengatakan yang kandungan ana agak kecil walaupun sudah mencecah 5 bulan. Berat badan makin hari agak merosot. Namun hal itu biasa. Biar badan ummi tak besar asalkan anak ummi ni sihat walafiat di alam rahim.

Sejak awal 16 minggu lagi 'bintang kecil' ini agak aktif sehinggakan teratak maya ini terabai sebulan lebih. Alhamdulillah, agaknya beliau tidak sabar mahu tadabbur dan beramal di dunia yang Allah cipta. Ralit juga merasakan 'si kecil' ini bergerak. Sekejap ke kiri sekejap ke kanan. Subhanallah. Menakjubkan perasaan ini, tambahan lagi apabila Abinya ada di sisi. Bertambah aktif jadinya.

Sekarang ni Abinya sibuk mencari nama untuk si kecil kami. Ana hanya terima apa jua nama yang dicadangkan asalkan mempunyai maksud yang baik. Kerana nama itu akan dipanggil tatkala di akhirat kelak. 




...nota kecil...


Kata ulama'.

Menangislah...Jika tak boleh menangis paksalah untuk menangis..

Pemuda dan pemudi yang menangis di sepertiga malam kerana takutkan Allah adalah antara golongan yang akan mendapat lindungan Allah di waktu tidak ada lindungan selain lindungan Allah...


#kami tunggu abi balik.. :)



3 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Knor said...

assalamualaikum nur..

semoga ummi dan babynya sehat dan dilindungi Allah.

ada tergerak nak bertya khabr tapi takut menganggu

~Setanggi Syurga~ said...

waalaikumussalam kak..

asif jiddan akak.. no hp saya rosak..tak leh nak cntact akak pula..
ni dapat online coz ikut mama ke sekolahnya...

Alhamdulillah..kami sihat walafiat..moga akak & family turut sama dalam keberkatan & rahmat-Nya.. :)

Cendol said...

salam,
semoga bakal ummi ini dan kandungannya sihat selalu dan selamat semuanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...