3 feb - 3 sept
Miftahuddin dah masuk 7 bulan.

Masa 4 minggu dalam dunia rahim, Miftahuddin dah sampai kelantan. Selalu singgah pondok pasir tumbuh. Dan hampir setiap bulan akan ke Kelantan dan masjid-masjid yang ada di daerah Serambi Mekah termasuk masjid Tuan Guru Nik Aziz di pulau Melaka sehinggalah Miftahuddin berusia 9 bulan dalam dunia rahim.

Sekarang ulama' soleh wa musleh ni dah pun 7 bulan di alam dunia. Dan rutinnya masih sama seperti mana dia di alam rahim. 

Miftahuddin membesar dengan dikelilingi kalam-kalam Allah. Masuk perut kereta mesti kedengaran Sheikh Habib mengalunkan tarranum Alquran. Di rumah pun sama. Hinggakan lenanya mahu si ayah mendodoikan dengan kalamuAllah.

Moga Miftahuddin menjadi anak generasi Alquran, dapat memimpin dan menjadi contoh buat adik-adik. Miftahuddin saham ummi wa abi dunia akhirat. Bila dah jadi saham ummi abi maka ummi abi 'pertaruh'kan Miftahuddin dengan ilmu akhirat yang tinggi namun ilmu dunia takkan dilupakan. 

Allahumma Faqqihhu Fiddin Wa A'llimhuttakwil.



Miftahuddin sekarang dah pandai berkata-kata dalam versi baby. Nampak macam nak merangkak tapi macam tak pula. Kot-kot dapat duduk terus berdiri nanti. Miftahuddin pun dah pandai ber'golek' sana sini. Kalau biarkan atas tilam kena letak bantal sekelilingnya. Dah pandai berebut Quran dengan abi. Nasib tak koyak. 



Kalau abi balik kerja bukan main minta didukung. hiii~







0 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...