Saudariku, janganlah melenting jika diberi nasihat untuk melabuhkan tudung, melonggarkan baju dan membataskan ikhtilat. Kamu ditegur kerana mereka menganggapmu penting, meskipun kamu tidak menganggap mereka sepenting ego dan angin mudamu untuk melaram. Mereka yang menegur, hanyalah jambatan hidayah, sama sekali bukan pemilik hidayah tersebut. Jangan membenci sebarang asbab hidayah yang menjengah masa gemilangmu, kerna kamu sama sekali tidak tahu bila lagi ia akan bertandang ke pintu hatimu.

Yang akan membakar rambutmu dan menyeksa jasadmu dalam neraka kelak adalah Allah, bukan mereka-mereka si penegur. Jangan kerana sombong dan angkuh dengan aset pinjaman Allah, kamu hindari malaikat dan mendampingi syaitan.

Ingat tu.



Al-A'raaf : 26


"Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkankepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur)."



At-Tahriim : 6

"Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan."



..nota jari..

Bicara Tanpa Suara, ya..! Satu helaian kertas bisu tanpa kata. Bila dicaci ia diam. Bila diperlekeh ia diam. Bila dihina ia masih diam. Itulah makna Tanpa Suara.
Namun, Yang Maha Berkuasa seisi langit serta bumi tidak pernah diam.

Kemaafan diberi tanpa dipinta. :)








0 Mujahid & Mujahidah Tinggalkan Pesan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...